Hoe happy vintage werkt

Super leuk dat je bij Happy Vintage spullen wilt huren. We helpen je graag met de aankleding van je evenement of bruiloft. We doen onze stinkende best om voor iedereen zoveel mogelijk te kunnen betekenen, zo flexibel mogelijk te zijn en iedereen te kunnen bieden wat ze nodig hebben. Maar oude spullen verhuren is een hele klus en er komt stiekem een hele hoop bij kijken. Hieronder dus even een uitleg over hoe we werken, dan kunnen er geen misverstanden ontstaan :).

// Huren

1.1 Algemeen

  • We werken met een minimum bestedingsbedrag van €100,00
  • Bezorgen doen wij vanaf een besteding van €200,00
  • Je reservering is pas definitief als wij de aanbetaling hebben ontvangen
  • De prijzen op de website zijn voor 1 dag gebruiken, 1 dag bezorgen en 1 dag ophalen. (de zondag wordt niet meegerekend).
  • Wil je langer huren dan komt er per extra dag 25% van de totaalprijs bij.

 

1.2 Bestelling aanpassen of annuleren

  • Wil je je bestelling nog aanpassen na ondertekening van de offerte? Dat kan. Artikelen bijhuren kan tot een week voor levering. (Mits artikelen beschikbaar zijn). Wil je artikelen annuleren, dan bedragen de annuleringskosten 15% van de artikelprijs bij annulering tot 4 weken voor levering.
  • Wil je binnen de laatste 4 weken nog annuleren dan bedragen de annuleringkosten 30% van de totale som van de opdracht, 50% van de som van de opdracht bij opzegging 1 tot 4 weken voor de levering, of 70 % van de som van de opdracht bij opzegging in de laatste week voor levering. Bij annulering binnen de laatste 4 weken worden er ook annuleringskosten gerekend over de transport en personeelskosten.

 

1.3 Last minute klussen

Wil je bij ons last minute nog spullen huren, dat is geen probleem (indien voorradig).

  • Last minute toeslag 1 week van te voren: 15% toeslag
  • Last minute toeslag 48 uur van te voren: 25% toeslag

// Betalen

 2.1 Algemeen

  • Als we je aanvraag binnen krijgen ontvang je van ons een offerte. Na akkoord ontvang je van ons de eerste factuur met de aanbetaling. (30%)
  • Vier tot zes weken voor de huurdatum ontvang je van ons de factuur met de overige 70% en de borgfactuur.
  • Heb je niet betaald, dan komen wij niet leveren.
  • Als alle spullen zijn geretourneerd maken wij de borg terug over.

 

2.2 Borg

Wij werken altijd met een borg.

  • Bij een besteding tussen de €100-€500 bedraagt de borg €250,00
  • Bij een besteding tussen de €500 – €1000 bedraagt de borg €500,00
  • En bij een besteding boven de €1000 bedraagt de borg €750,00.

Borg wordt verrekend/ingehouden indien:

  • Spullen niet, kapot of vuil worden teruggebracht
  • Emballage ontbreekt of kapot is (dozen/kratten/karren)

// Ophalen of bezorgen

3.1 Algemeen

  • We kunnen de spullen bezorgen bij een besteding vanaf €200,00
  • We bezorgen ook in België, Duitsland en verder.
  • Bezorgkosten bedragen €30,00 + €0,68 per gereden km incl. BTW (dus het aantal kilometers maal vier). Totale bezorgkosten bestaan uit:
    • In en uitladen van de items in onze loods en op locatie
    • Tijd, kilometers en brandstof
  • Let op: wij leveren de spullen af bij de voordeur. (Of net daarbinnen). Wij tillen de spullen niet mee trappen of/af en zetten de spullen niet mee klaar. Wil je dat wel? Dat kan tegen meerprijs. Wil je je event echt aangekleed hebben, huur dan èèn van onze stylistes in.
  • Onze spullen zitten verpakt in rolcontainers, karren of kisten. De spullen moeten ook weer op dezelfde manier worden ingepakt en klaargezet voor onze koerier. (Tip, maak een foto van de ingepakte rolcontainers, karren of kisten)
  • De rolcontainers, karren of kisten blijven altijd op locatie. Dit omdat spullen hierin ook weer klaar gezet dienen te worden.
  • Als je de spullen zelf komt halen kan dien je zelf te zorgen voor dekens/spanbanden en eventueel een zeiltje.
  • Voor zowel bezorgen als zelf ophalen geldt: we zijn open van ma t/m za tussen 9.00 en 16.00. Zondag zijn wij gesloten. Wil je op zondag of na kantooruren spullen bezorgd hebben, dan komen hier extra kosten bij.

// Terugbrengen en andere vragen

4.1  Terugbrengen

  • Spullen dienen heel, compleet en schoon te worden teruggebracht.
  • Als reparatie of vervanging nodig is wordt dit verrekend met de borg.

Als artikelen niet schoon worden teruggebracht worden schoonmaak kosten in rekening gebracht.

4.2 Schoonmaakkosten

Artikelen dienen schoon te worden teruggebracht. Dit betekent:

  • Tafels schoon
  • Kaarsvet verwijderd
  • Tapijten schoon en droog
  • Krijtborden schoon
  • Servies/bestek/dienbladen afgewassen
  • Touwtjes, lintjes en bloemen verwijderd