Hoe Happy Vintage werkt

Super leuk dat je bij Happy Vintage spullen wilt huren. We helpen je graag met de aankleding van je evenement of bruiloft. Team Happy Vintage doet dan ook haar uiterste best om voor iedereen zoveel mogelijk te kunnen betekenen, zo flexibel mogelijk te zijn en iedereen te kunnen bieden wat ze nodig hebben. Maar spullen verhuren is een hele klus en er komt stiekem een hoop bij kijken. Daarom leggen we hieronder graag uit hoe we werken, zodat er geen misverstanden ontstaan.

HOE HAPPY VINTAGE WERKT

 

  1. Huren

1.1 Algemeen

  • We werken niet met een minimum bestedingsbedrag.
  • Indien gewenst kunnen wij je spullen bezorgen.
  • Je reservering is pas definitief als wij de aanbetaling hebben ontvangen.
  • De prijzen op de website zijn voor 1 dag gebruiken, 1 dag bezorgen en 1 dag ophalen.
  • Wil je langer huren dan komt er per extra dag een toeslag van 25% van de verhuurprijs bij.

 

1.2 Bestelling aanpassen of annuleren

In verband met de COVID 19 pandemie, is er een aangepaste annuleringregeling die tijdelijk van toepassing is. Voor meer informatie neem contact met ons op.

  • Wil je je bestelling nog aanpassen na ondertekening van offerte? Dat kan. Artikelen of diensten bijhuren kan (mits artikelen beschikbaar zijn). Wil je artikelen annuleren, dan bedragen de annuleringskosten 30% van de artikelprijs.
  • Wil je je bestelling annuleren na ondertekening van offerte? Doe je dit tot 4 weken voor de levering bedragen de annuleringkosten 30% van de totale som van de opdracht, 50% van de som van de opdracht bij opzegging 4 tot 1 weken voor de levering, of 70 % van de som van de opdracht bij opzegging in de laatste week voor levering. Bij annulering binnen de laatste 4 weken worden er ook annuleringskosten gerekend over de transport en personeelskosten.

 

1.3 Last minute klussen

Wil je bij ons last minute nog spullen huren, dat is geen probleem (indien voorradig). Hou er rekening mee dat er extra kosten geoffreerd kunnen worden.

 

  1. Betalen

2.1 Algemeen

  • Als we je aanvraag binnen krijgen ontvang je van ons een offerte. Na akkoord ontvang je van ons de eerste factuur met de aanbetaling (30%)
  • Vier tot zes weken voor de huurdatum ontvang je van ons de factuur met de overige 70% en de borgfactuur
  • Heb je niet betaald, dan komen wij niet leveren. We zullen uiteraard je hierover informeren.
  • Als alle spullen zijn geretourneerd maken wij de borg terug over.

 

2.2 Borg

Wij werken altijd met een borg

  • Bij een besteding tot €1.000,– bedraagt de borg €250,–
  • Bij een besteding boven de €1.000,– bedraagt de borg €500,–

 

Borg wordt verrekend/ingehouden wanneer

  • Spullen niet, kapot of vuil worden teruggebracht
  • Emballage ontbreekt of kapot is (dozen/kratten/karren)

 

  1. Ophalen/bezorgen

3.1 Algemeen

  • Je kunt de spullen bij ons ophalen maar we kunnen de spullen (tegen betaling) ook bezorgen
  • We bezorgen ook in België, Duitsland en verder als het nodig is
  • Bezorgkosten voor kleinere opdrachten in overleg
  • Bezorgkosten bedragen €30,00 + €0,68 per gereden km (dus het aantal kilometers maal vier).

 

 

Totale bezorgkosten bestaan uit:

  • In en uitladen van de items in onze loods en op locatie
    • Tijd, kilometers en brandstof

 

Let op: wij leveren de spullen af bij de voordeur  (of net daarbinnen). We hanteren een laad en los tijd van +/- 15 min. Wij tillen de spullen niet mee trappen of/af en zetten de spullen niet mee klaar. Wil je dat wel? Dat kan tegen meerprijs. Wil je je event echt aangekleed hebben, huur dan èèn van onze stylistes in.

 

  • Onze spullen zitten verpakt in rolcontainers, karren of kisten. De spullen moeten ook zo weer worden ingepakt en klaargezet voor onze chauffeur  (tip, maak een foto van de ingepakte rolcontainers, karren of kisten).
  • De rolcontainers, karren of kisten blijven altijd op locatie. Dit omdat spullen hierin ook weer klaar gezet dienen te worden Als je de spullen zelf komt halen kan dien je zelf te zorgen voor dekens/spanbanden en eventueel een zeiltje.
  • Voor zowel bezorgen als zelf ophalen geldt dat de tijden hiervoor altijd in overleg worden afgestemd.

 

3.2 Terugbrengen

  • Spullen dienen heel, compleet en schoon te worden teruggebracht.
  • Als reparatie of vervanging nodig is worden wordt dit verrekend met de borg.
  • Als artikelen niet schoon worden teruggebracht worden schoonmaakkosten verrekend met de borg.

LET OP: SERVIES, BESTEK, SERVETTEN EN TAFELKLEDEN HOEVEN NIET SCHOON GEWASSEN TERUG!

 

  1. Afhandeling

4.1 Schoonmaakkosten

Artikelen dienen schoon te worden teruggebracht. Dit betekend:

  • Tafels schoon
  • Kaarsvet verwijderd
  • Tapijten schoon en droog
  • Krijtborden schoon
  • Servies/bestek etensresten verwijderd
  • Touwtjes, lintjes en bloemen verwijderd